Header Ads

Honda Civic Type R VS VW Golf R DSG7



Στο άκουσμα του γράμματος R δημιουργεί συνειρμούς ενός χαρακτήρα με ένταση και απόλυτη εστίαση στην αποτελεσματικότητα. Από εκεί και πέρα ο τρόπος με τον οποίο ο κάθε κατασκευαστής αντιλαμβάνεται και αποτυπώνει έναν τέτοιο χαρακτήρα ποικίλλει. Η σπορ έκφραση μπορεί να λάβει πολλές ερμηνείες, όπως ακριβώς και το γράμμα R να αποτυπώνει με πολλούς τρόπους την προσέγγιση στην απόλυτη ταχύτητα.


ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΠΙΔΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 4 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)


Όλοι κάποια στιγμή έχουμε συναντήσει αυτές τις εικόνες-κουίζ που, ανάλογα με το βάθος εστίασης, αποκαλύπτουν κάποιο διαφορετικό θέμα. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τη χρήση του γράμματος R. Το άκουσμά του δημιουργεί συνειρμούς ενός χαρακτήρα με ένταση και απόλυτη εστίαση στην αποτελεσματικότητα. Όμως ο τρόπος με τον οποίο ο κάθε κατασκευαστής αντιλαμβάνεται και αποτυπώνει έναν τέτοιο χαρακτήρα ποικίλλει. Για τη Honda κάτι τέτοιο συνδέεται με μια διαδικασία που ξεφεύγει αρκετά από το πλαίσιο της αναβάθμισης, φλερτάροντας με την έννοια της μεταμόρφωσης. Ο κωδικός «Type R» είχε πάντα μια διαφορετική, πιο σκληροπυρηνική απόχρωση από αυτή που είθισται να συνοδεύει τη φιλοσοφία ενός GTI.



Για τη Volkswagen η προσέγγιση του απόλυτου έχει μια διαφορετική ανάγνωση. Η κορυφαία έκδοση του Golf κινούνταν στη σκιά του GTI, ακολουθώντας πάντα έναν πιο αντισυμβατικό δρόμο από το στερεότυπο των προσθιοκίνητων hot hatch. το σίγουρο είναι ότι δεν χρειάζεται και πολλή φαντασία για να αποκωδικοποιήσεις αυτό που κρύβεται πίσω από τα Golf R και Civic Type R. Οι Γερμανοί δεν μας έχουν συνηθίσει στην τακτική του εσκεμμένου εντυπωσιασμού και στην προκειμένη περίπτωση έχουν δείξει υπερβάλλοντα ζήλο για να κρατήσουν την εικόνα του ταχύτερου Golf παραγωγής τόσο διακριτική ώστε να χρειάζεται ένα προπονημένο μάτι για να διακρίνει ότι δεν πρόκειται για το GTI ή, ακόμα περισσότερο, για μια ταπεινή έκδοση με σπορ πακέτο εξοπλισμού. με λίγα λόγια, το Golf R θα μπορούσε να πρωταγωνιστεί σε ταινία με υπερήρωες ενσαρκώνοντας τον Αόρατο Ανθρωπο, ενώ από την άλλη πλευρά το Civic Type R δείχνει σαν να έχει βγει από τα γυρίσματα των «Transformers», έτοιμο να μεταμορφωθεί σε ρομπότ πολεμιστή.


Σίγουρα η σιλουέτα του νέου Civic έχει πολλές σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες. Σε αυτές έχει ενσωματωθεί κάθε δυνατή αεροδυναμική προσθήκη και μάλιστα όχι με τον πιο διακριτικό τρόπο. Ωστόσο, το Type R δεν εξελίχθηκε με τη λογική ενός GTI. Δημιουργήθηκε κάτω από το πρίσμα της καθαρόαιμης προσέγγισης για να είναι ότι ταχύτερο με κίνηση μόνο εμπρός. Και λέγοντας ταχύτερο αναφερόμαστε στην αδιάψευστη ικανότητά του απέναντι στο χρονόμετρο. Φτιάχτηκε για να κυριαρχήσει στο Nürburgringκαι να λάμπει στην απόλυτη πίεση, οπότε σε τέτοιες συνθήκες έχουν απόλυτο νόημα η τεράστια πίσω αεροτομή, η χαμηλή εμπρός ποδιά που ταλαιπωρείται στις ράμπες των γκαράζ και τα 20άρια λάστιχαφλοίδα που κινδυνεύουν σε κάθε άγαρμπη αναμέτρηση με τις κακοτεχνίες του δρόμου.



Όπως απόλυτο νόημα σε κάθε τερέν έχουν όλα αυτά που διαμορφώνουν την πραγματική ουσία του Type R και εντέλει συντελούν στην καθολική μεταμόρφωσή του σε σχέση με το απλό Civic. Από την εμπρός ανάρτηση, Dual Axis, με την εντελώς διαφορετική αρχιτεκτονική, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, τα οποία στη νέα γενιά έχουν μεγαλύτερο εύρος χαρακτηριστικών απόσβεσης, τη μετάδοση με το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό και το πιο κοντό 6άρι κιβώτιο, μέχρι την κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος με την ειδική για το Type R χαρτογράφηση, τα φρένα της Brembo και βέβαια τον δίλιτρο VTEC Turbo που έχει αυξήσει κατά 10 ίππους τη δύναμή του, αλλά κυρίως ενσωματώνει αρκετές αλλαγές προς όφελος της ζωντάνιας της απόκρισης. Απέναντι σε όλα αυτά η Volkswagen δεν είχε παρά να διαλέξει προσεκτικά από τη μακροσκελή λίστα του οπλοστασίου της τα συστατικά που μπορούν να συνθέσουν το κατάλληλο αποτέλεσμα.



Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο, οπότε η καυτή πατάτα της διαχείρισης της ισχύος έχει ανατεθεί στην τετρακίνηση τελευταίας γενιάς του ομίλου για μοντέλα με εγκάρσιο κινητήρα. Και δεν μιλάμε για ένα εύκολο έργο, από τη στιγμή που το R απολαμβάνει τις υπηρεσίες της πιο δυνατής έκδοσης του ταλαντούχου 2.0 TSI που αγγίζει τους 310 PS -10 λιγότερους από τον VTEC Turbo- και ισοφαρίζει τα 40,8 kg ροπής του Ιάπωνα αντιπάλου.Η άλλη όψη του νομίσματος της δυναμικής του R αφορά το πάτημα και όλες τις σχετικές επεμβάσεις για το ακόνισμα των χαρακτηριστικών του. Η απόσταση από το έδαφος είναι μειωμένη κατά 5 χιλιοστά σε σχέση με το GTI και την ίδια στιγμή έχει αυξηθεί η ακαμψία του υποπλαισίου της εμπρός ανάρτησης, η οποία διαθέτει και ανασχεδιασμένα ψαλίδια βάσης των γονάτων MacPherson για μεγαλύτερη σταθερότητα της γεωμετρίας υπό φόρτιση. Δεν λείπει και εδώ η κρεμαγιέρα με μεταβλητό βήμα και ανάλογα διαμορφωμένο λογισμικό, καθώς και τα μεγαλύτερα φρένα με χαρακτηριστικό τις μαύρες δαγκάνες με το λογότυπο R.



Απομονώνοντας όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του Golf R δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς ότι πρόκειται για στοιχεία που αφήνουν πολλές υποσχέσεις. Και η αλήθεια είναι ότι το Golf μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιβεβαιώσει με τον πιο εμφατικό τρόπο την ικανότητα να καταθέτει ταχύτητα ακόμα και σε συνθήκες που δείχνουν ενάντιες σε κάτι τέτοιο. DSG7Αυτό μάλιστα κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι προσφέρει αναλλοίωτη την ευχρηστία και τη λειτουργικότητα που έχει κάθε κοινό Golf. Σίγουρα δεν είναι πολλά τα hot hatch που σου επιτρέπουν να εκτοξεύεσαι από τα 0-100 km/h σε λιγότερο από 5’’ και την ίδια στιγμή σε συντροφεύουν στην καθημερινότητά σου χωρίς να σε υποχρεώνουν σε υποχωρήσεις σε ευκολία ή άνεση.


Εάν μάλιστα προτείναμε κάτι από τη λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, αυτό δεν θα ήταν τόσο το αυτόματο DSG όσο η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση DDC. Και αυτό δεν έχει να κάνει με κάποια ασυνέπεια του DSG σε σχέση με το υπόλοιπο σύνολο -πέραν της μικρής απροθυμίας στο οριακό κατέβασμα-, αλλά με το γεγονός ότι η δυνατότητα μεταβολής των χαρακτηριστικών απόσβεσης ενισχύει περαιτέρω την προσαρμοστικότητα του Golf R, δίνοντας περισσότερο νόημα και στις επιλογές του συστήματος διαμόρφωσης του οδηγικού προφίλ, που στο R, εκτός από τα προγράμματα Eco, Normal, Sport και Individual, διαθέτει και τη λειτουργία Race. Από τη στιγμή μάλιστα που η απόσβεση δεν γίνεται ξερή και ενοχλητική ακόμα και στην πιο σφιχτή ρύθμιση, δεν είναι παράλογο η επιλογή Race να είναι αυτή με την πιο συχνή χρήση. Και ο λόγος γι’ αυτό είναι ότι το συγκεκριμένο set-up δίνει περισσότερη ενέργεια στο πάτημα του Golf R.



Το τιμόνι γίνεται πιο ουσιαστικό και το ζύγισμα κερδίζει σε ζωντάνια, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη την ανάδειξη του βασικότερου πλεονεκτήματος, που δεν είναι άλλο από την πρόσφυση. Και αυτό είναι κάτι που εισπράττεις ακόμα πιο έντονα σε διαδρομές με κλειστή χάραξη ή εκεί που η ποιότητα του οδοστρώματος σε κάνει πιο επιφυλακτικό με το πάτημα του γκαζιού.Πιο απλά, με το Golf R δεν έχεις μόνο τη δυνατότητα να επιτίθεσαι στη στροφή με τη σιγουριά που σου δίνει ένα καλοστημένο GTI, αλλά επιπλέον μπορείς να απελευθερώσεις χωρίς δεύτερη σκέψη την πλήρη δυναμική των 310 ίππων αμέσως μόλις στοχεύσεις την έξοδο.


Και αυτή η διαδικασία κρύβει μέσα της πολλή ταχύτητα, ειδικά μάλιστα αν στην εξίσωση υπολογίσεις και το ταλέντο του δίλιτρου TSI που ενθουσιάζει όχι μόνο με την ισχύ, αλλά περισσότερο με τη ζωντάνια και το νεύρο της απόκρισης, ακόμα και από πολύ χαμηλά. Ενα χαρακτηριστικό που οι Ιάπωνες δεν έχουν καταφέρει να περάσουν στον VTEC Turbo με τόση ευκρίνεια. Είναι σαφές ότι ψηλά δεν αφήνει καμία αμφιβολία για την ευρωστία των 320 καθαρόαιμων ίππων. Όμως, πριν η ένδειξη του στροφόμετρου πλησιάσει τις 2.800 rpm δείχνει πιο τεμπέλης, σαν ηφαίστειο που μαζεύει ενέργεια πριν εκραγεί. Και σημειώνουμε αυτή τη λεπτομέρεια διότι είναι ίσως η μόνη που δεν συνάδει απόλυτα με την αιχμηρότητα που έχει κάθε άλλη πτυχή του Type R. Βγάζει από μέσα σου το άτακτο παιδί από τη στιγμή που θα στριμωχτείς στο στενό μπάκετ και κάθε φορά που πιέζεις το σφιχτό, απόλυτα γραμμικό μεσαίο πεντάλ ή μετακινείς τον επιλογέα απολαμβάνοντας το σαφέστατο μεταλλικό κούμπωμα που σε κάνει να πιστεύεις ότι στη μετάδοση κρύβεται ένα αγωνιστικό κιβώτιο με ίσια δόντια.



Το Type R αναδίδει έναν επαγγελματισμό στον τρόπο που καταφέρνει να εκμαιεύει την ταχύτητα. Σαν να έχει εξελιχθεί με τα κριτήρια που θα έθετε ως προτεραιότητα μια αγωνιστική ομάδα. Το μπροστινό μέρος είναι ένας πραγματι-κός άθλος της Μηχανικής απέναντι στους περιορισμούς της Φυσικής. Σε γεμίζει σιγουριά και σε πιέζει να δοκιμάσεις να μεταφέρεις μέσα στη στροφή κάθε φορά ολοένα περισσότερη ταχύτητα. Και αυτό δεν προκύπτει μόνο από την ικανότητα να εκμαιεύει μηχανική πρόσφυση και -σε συνδυασμό με το μπλοκέ να εκμεταλλεύεται κάθε δυνατότητα που προκύπτει από το παραμικρό χιλιοστό του ίχνους επαφής των φαρδιών ελαστικών με τον δρόμο. Είναι και το τιμόνι που σε αφήνει με μια έκφραση απορίας κάθε φορά που περνάς στριμμένος πάνω από μια ανωμαλία ή το παρακάνεις με το γκάζι. Σίγουρα το Type R δεν είναι το μόνο με τόσο κοφτερό και ακριβές τιμόνι, όμως δεν μπορούμε να σκεφτούμε κάτι καλύτερο στο φιλτράρισμα των αντιδράσεων που προκύπτουν από την εγκάρσια ή διαμήκη φόρτιση των τροχών. Το κέντρο βάρους είναι πολύ χαμηλό, οι κλίσεις ελάχιστες και ο έλεγχος της ανάρτησης απόλυτος. Συνήθως, όταν τα παραπάνω συναντώνται εκτοξεύουν την αποτελεσματικότητα και μαζί το χαμόγελο του οδηγού, αλλά δεν έχουν την ίδια θετική επίδραση και στους επιβάτες.



Το Type R, ωστόσο, φαίνεται ότι έχει βρει τον τρόπο να κρατήσει την ακρίβεια και τη διαύγεια που χαρίζει μια σφιχτή ρύθμιση, φιλτράροντας, όμως, την τραχύτητα που αυτή προσθέτει στην κύλιση. Και σκεφτείτε ότι αυτό είναι κάτι που ισχύει ακόμα και για την επιλογή R+, η οποία πρακτικά έχει παραμετροποιηθεί για χρήση σε πίστα. Η αλήθεια είναι ότι σε ανοιχτό δρόμο θα πρέπει να βρεις τη διαδρομή με την τέλεια άσφαλτο ώστε η επιλογή του R+ να έχει περισσότερο νόημα από τη ρύθμιση Sport -που επιλέγεται αυτόματα κάθε φορά που πατάς τον διακόπτη εκκίνησης-, καθώς σε κατσαρό ή πιο γλιστερό οδόστρωμα το μόνο που προσφέρει είναι μια τονισμένη νευρικότητα του εμπρός μέρους. Ακόμα και αυτό, όμως, είναι μέρος του παιχνιδιού με το Type R. Θα κάνει την καρδιά σου να χτυπά πιο γρήγορα και θα σε προκαλέσει να σφίξεις περισσότερο το τιμόνι και να κουμπώσεις μια σχέση επάνω βλέποντας μπροστά σου τη στροφή που πλησιάζει. Είναι ένα αποδομημένο αγωνιστικό για χρήση στον δρόμο, με μια σπάνια αναλογικότητα σε αυτό που δίνεις και αυτό που εισπράττεις.



Μόνο που αυτή τη φορά οι Ιάπωνες δεν προσπάθησαν να διευρύνουν το ρεπερτόριο του Type R μόνο από την πλευρά της ταχύτητας και της αποτελεσματικότητας. Δημιούργησαν το απόλυτο hothatch για να βρεθείς σε ένα track day ή να απολαύσεις την αγαπημένη σου διαδρομή, απομακρύνοντας τη σκέψη να το κλειδώσεις στο γκαράζ σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις. Με το χέρι στην καρδιά, λοιπόν, είναι αυτό που θα κερδίσει την ψήφο του οδηγού που βάζει σε πρώτη προτεραιότητα την απόλαυση και την ένταση της οδήγησης. Αρκεί βέβαια να συμβιβαστεί με την ιδέα ότι θα συγκεντρώνει πάνω του βλέμματα θαυμασμού αλλά και αποδοκιμασίας όπου και αν βρεθεί. Κάτι που σίγουρα δεν θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει με το Golf R, το οποίο υπηρετεί με εξαιρετική συνέπεια την ιδέα της αόρατης δύναμης.


Μπορεί να μην έχει την ένταση των ερεθισμάτων και να μην αναπτύσσει με τον οδηγό τους δεσμούς που δημιουργεί το Type R, όμως σε καμία περίπτωση αυτό δεν συνεπάγεται την έλλειψη χαρακτήρα ή -πολύ περισσότερο- δυναμικής. Έχει την αρχοντιά ενός πολυτελούς GT και ταυτόχρονα την ικανότητα, την ευελιξία και την εκρηκτικότητα ενός καλοζυγισμένου GTI. Το κυριότερο; Είναι γρήγορο. Πολύ γρήγορο! Στην ευθεία αλλά και εκεί που το οπτικό πεδίο χάνεται πίσω από τις στροφές, ανεξαρτήτως συνθηκών ή γνώσης του δρόμου. Σε γεμίζει σιγουριά και την ίδια στιγμή σού δίνει την αίσθηση της απόλυτης κυριαρχίας. Και η αλήθεια δεν διαφέρει πολύ από αυτή την αίσθηση. Το Golf R είναι το αυτοκίνητο με το οποίο θα πας αέρα χωρίς να ιδρώσεις, που θα γυρίσεις από τη δουλειά μέσω της κρυφής διαδρομής με την ελάχιστη κίνηση. Και μπορεί να μην το ερωτευτείς όπως το Type R, σίγουρα όμως θα το αγαπήσεις.



Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν


Elin logo copy1


Source link


Από την σελίδα newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.