Header Ads

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi EAT8 130 PS



To σικ Peugeot 3008 απέκτησε νέο turbo diesel κινητήρα 1.5 λίτρων και 130 ίππων τον οποίο και συνδυάζει με το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της γαλλικής εταιρίας. Εμείς βρεθήκαμε στο τιμόνι του και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας.


ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΞΥΔΗ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ


Με μια γρήγορη και αποφασιστική κίνηση η Peugeot αντικατέστησε των 1.600άρη κινητήρα πετρελαίου που χρησιμοποιούσε στο 3008 με το νέας γενιάς turbo diesel των 1,5 λίτρων ο οποίος και καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6.2. Το κέρδος δεν είναι μόνο η μικρότερη χωρητικότητα που συνεπάγεται και χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και η ισχύς που παρουσιάζεται αυξημένη κατά 10 ίππους και ανέρχεται πλέον στους 130 (από 120) στις 3.750 σ.α.λ. Παράλληλα η ροπή παρέμεινε στα 30,6 κιλά και η μέγιστη τιμή κάνει την εμφάνισή της στις 1.750 σ.α.λ.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640-7


Βέβαια κοιτάζοντας το 3008 η μοντέρνα και παράλληλα δυναμική του σχεδίαση σε κάνει να ξεχάσεις προσωρινά το νέο κινητήρα. Οι Γάλλοι έχουν πέσει διάνα με την εμφάνιση του μοντέλου τους καταφέρνοντας να πιάσουν με εξαιρετικό τρόπο τον παλμό όσον αφορά στις σχεδιαστικές τάσεις. Τα βλέμματα που μαγνητίζει το 3008 στο πέρασμά του είναι η καλύτερη απόδειξη για αυτό και τα σημεία που μπορεί να σταθεί κανείς πολλά με τις καμπύλες και τις ακμές να δημιουργούν ένα σύνολο άκρως ελκυστικό και στα δύο φύλα.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640-8


Η μοντέρνα εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό του 3008 που συναγωνίζεται σε σχεδίαση το εξωτερικό του επί ίσοις όροις. Η υψηλή αισθητική ακολουθείται από αντίστοιχα υψηλά επίπεδα απτής ποιότητας με τις μαλακές επιφάνειες να κυριαρχούν ακόμη και εκεί που δεν το περιμένεις δίνοντας μια premium αύρα στην καμπίνα. Μαλακά πλαστικά, πολύ σωστά ταιριασμένα μεταξύ τους, συνδυάζονται με δέρμα, ύφασμα αλλά και επιφάνειες με φινίρισμα μετάλλου για την δημιουργία ενός περιβάλλοντος που με ευχαρίστηση θα δεχόταν κανείς να συναναστρέφεται καθημερινά.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640-6


Η κεντρική κονσόλα είναι που ξεφεύγει πολύ από τα καθιερωμένα. Όπως συνηθίζει με τα μοντέλα της η Peugeot, έχει “αφαιρέσει” τους διακόπτες του συστήματος κλιματισμού, κάτι που την έχει απελευθερώσει και σχεδιαστικά, αφού το τελευταίο, όπως και τα περισσότερα συστήματα του 3008 ελέγχονται από την μεγάλη κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 8 ίντσες. Κάτω από αυτή τα μόνα κουμπιά που θα βρει κανείς είναι εκείνα για την επιλογή πεδίου ρύθμισης (π.χ. navi, clima κτλ.) που θυμίζουν διακόπτες αεροσκάφους ή… διαστημοπλοίου αν προτιμάτε και κάποια ακόμη κουμπιά δευτερεύσουσας σημασίας που έχουν “καμουφλαριτστεί” έξυπνα στη συνολική σχεδίαση. Στο κεντρικό τούνελ βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης για τη ρύθμιση του συστήματος Active Grip και σχεδόν δίπλα του το stick του νέου αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640-5


Η Peugeot έχει φροντίσει και για τους αποθηκευτικούς χώρους με θέσεις για ποτήρια και άλλα μικροαντικείμενα αλλά και την δημιουργία ενός τεράστιου φωτιζόμενου ντουλαπιού κάτω από τον “τεμπέλη” που μπορεί να χωρέσει ακόμη και μια μικρή τσάντα! Ο σταρ βέβαια στο εσωτερικό του 3008 είναι ο μεγάλος TFT πίνακας πληροφοριών πίσω από το τιμόνι, με τα πολύ όμορφα, ελαφρώς 3D γραφικά και τις εναλλαγές τους, αλλά και την δυνατότητα εξατομίκευσης από τον οδηγό.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640-2


Σε γενικές γραμμές οι προσφερόμενοι χώροι βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο για την φιλοξενία τεσσέρων ενήλικων ακόμη και αν το ύψος τους ξεπερνά τον μέσο όρο. Οι πίσω έχουν πολύ χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, τους δικούς τους αεραγωγούς για το κλιματιστικό και μεγάλο τεμπέλη με υποδοχή για ποτήρια αλλά και άνοιγμα που επικοινωνεί με τον μεγάλο και πρακτικό χώρο στο πορτμπαγκάζ με χωρητικότητα 520 λίτρα.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640


Στο δρόμο ο νέος κινητήρας πετρελαίου παρουσιάζεται ιδιαίτερα πρόθυμος στο να κινήσει σβέλτα το 3008. Η απόδοσή του είναι τυπική για σύγχρονο turbodiesel με μεγάλα αποθέματα ροπής από τις χαμηλές ήδη σ.α.λ., ενώ η συνεργασία με το νέο 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι άψογη για τον χαρακτήρα του SUV της Peugeot. Οι ταχύτητες αλλάζουν γρήγορα και η κλιμάκωση εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τα χαρίσματα του μοτέρ. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και λειτουργία “Sport” που κάνει πιο άμεσο τον κινητήρα σε απόκριση με το κιβώτιο παράλληλα να κρατά περισσότερες στροφές μέχρι την επόμενη αλλαγή, που μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα, μέσω των paddles του τιμονιού. Ικανοποιητική παρουσιάζεται και η μέση κατανάλωση που ανέρχεται στα 7,0 λίτρα ανά 100 χλμ.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640-4


Κατά τα άλλα το 3008 συνεχίζει να γοητεύει με τον χαρακτήρα του. Η θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή εποπτεία του δρόμου και η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας, αφήνει τον κινητήρα να ακουστεί μόνο με το γκάζι στο πάτωμα και τις στροφές να ξεπερνούν την μεσαία κλίμακα.


test_peugeot_3008_turbo_diesel_newsauto_640-3


Η ανάρτηση θα μπορούσε να έχει ρυθμιστεί και σύμφωνα με τις καλλιτεχνίες των ελληνικών δρόμων αφού καταφέρνει να τις φιλτράρει σωστά κρατώντας ξεκούραστους τους επιβαίνοντες ακόμη και μετά από μεγάλο ταξίδι. Αυτό το κάνει χωρίς να βάζει τη συμπεριφορά του 3008 σε δεύτερη μοίρα αφού ο ιδιαίτερα φιλικός και εύκολος χαρακτήρας του SUV της γαλλικής εταιρίας θα σας επιτρέψει να κινηθείτε με ταχύτητα και ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή και να πιέσετε περισσότερο από όσο φαντάζεστε. Σύμμαχο σε αυτό θα βρείτε και την προοδευτική απόδοση του ισχυρού συστήματος πέδησης που δεν προβληματίζεται με το έργο που έχει να επιτελέσει.



Εκλεπτυσμένο, ντιζαϊνάτο, ποιοτικό, ευρύχωρο, το 3008, συνδυάζεται ιδανικά με το νέο κινητήρα πετρελαίου των 1,5 λίτρων και 130 ίππων της Peugeot, δημιουργώντας ένα πακέτο που μπορεί να παίξει… μπάλα παντού, είτε κινείστε στο κέντρο της πόλης, είτε βρίσκεστε σε διακοπές. Ολοκληρωμένη πρόταση, πλούσια εξοπλισμένη και έτοιμη να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του σύγχρονου οικογενειάρχη, και όχι μόνο.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 130 PS/3.750 rpm
Ροπή: 30,6 kgm/1.500-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο, οχτώ σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11.5 sec
Τελική ταχύτητα: 192 χλμ./ώρα (εργοστασιακή)
Μεικτή κατανάλωση: 4,1 (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2: 108
Βάρος: 1.505
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.447/1.841/1.624 mm
Μεταξόνιο: 2.675 mm
Χώρος αποσκευών: 520 lt
Τιμή: Από 34.200 ευρώ


Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν

Elin logo copy1


Source link


Από την σελίδα newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.