Header Ads

Οδηγούμε την Bugatti Chiron των 1.500 ίππων



Περισσότερη ισχύς, εκρηκτικές επιδόσεις, εξωπραγματική τιμή. Αλήθεια, τι παραπάνω μπορεί να προσφέρει η Chiron σε σχέση με τη Veyron; Μπορεί η πρωτοτυπία των δύο κλειδιών με τα οποία συνοδεύεται να φέρει την επανάσταση στην αυτοκίνηση;


TOY CHRIS CHILTON. ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: JAMES LIPMAN


(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 6 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)


Παρότι πρόκειται για ένα τετράτροχο μοντέλο που έχει φέρει αναστάτωση με τις επιδόσεις του, η Βugatti Chiron διαπρέπει και σε χαμηλές ταχύτητες. Ο όρος «χαμηλές» είναι βέβαια σχετικός σε σχέση με τον χαρακτήρα του συγκεκριμένου hypercar. Στα 200 km/h, εκεί όπου άλλα αυτοκίνητα αρχίζουν και «τελειώνουν», στην καμπίνα της Chiron επικρατεί υπερβολική ησυχία και χαλαρότητα.


Ακούω την ήρεμη φωνή του Loris, του συνοδηγού μου, από την άλλη πλευρά του carbon διαχωριστικού που με συμβουλεύει: «Μπορείτε να ξεκινήσετε τη διαδικασία της επιτάχυνσης». Η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο έχει συγκεντρωθεί στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας αφήνοντάς μου αρκετό χώρο μπροστά. Πατάω το πεντάλ του γκαζιού, καθώς εμπιστεύομαι τον Loris Bicocchi, τον 60χρονο δοκιμαστή της εταιρείας, με προϋπηρεσία σε Pagani και Koenigsegg.


Αλλά ισχύει το ίδιο με τον Loris; Αλήθεια, πώς πρέπει να αισθάνεται κάποιος όταν δίνει σε έναν αγνώστων ικανοτήτων οδηγό τη δυνατότητα να απελευθερώσει την τεράστια ισχύ των 1.500 ίππων, προσπαθώντας να πάει όσο πιο γρήγορα μπορεί σε έναν δημόσιας κυκλοφορίας δρόμο με ένα αυτοκίνητο του οποίου η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 420 km/h;


Καθώς ο αυτοκινητόδρομος που ξεδιπλώνεται μπροστά μας διασχίζει έναν λόφο, ο Loris με ενημερώνει με την κίνηση του χεριού του ότι έφτασε η ώρα της κρίσεως. Πατάω το γκάζι, τα τέσσερα turbo μπαίνουν σε λειτουργία και ο W16 κινητήρας σπρώχνει τα σώματά μας στις πλάτες των καθισμάτων. Μπορώ να αισθανθώ το κεφάλι μου να μουδιάζει και τα χέρια μου να σφίγγουν με μανία το τιμόνι, καθώς η Chiron εκτοξεύεται με ασύλληπτο τρόπο. Στο ταχύμετρο, ο δείκτης ανεβαίνει με φρενήρεις ρυθμούς: 210, 230, 250, 280 km/h. Ηδη η μεγάλη ευθεία που έβλεπα πριν από ελάχιστα δευτερόλεπτα φτάνει στο τέλος της. Σε αυτές τις ταχύτητες τα τέσσερα turbo της Chiron τραβούν 60.000 lt αέρα/λεπτό. Στα 320 km/h δεν προλαβαίνω να δω τα πιο αργά αυτοκίνητα, πόσο μάλλον να απολαύσω την επαρχία της Πορτογαλίας. Ο εγκέφαλός μου δουλεύει υπερωρίες, αλλά η Chiron δεν δείχνει να πτοείται. Η αίσθηση σε αυτές τις ταχύτητες δεν έχει καμία σχέση με άλλα σπορ αυτοκίνητα, όπως μια Porsche 911 Turbo S. Εδώ δεν νιώθεις καμία δόνηση στο τιμόνι, απλώς ακούς τον ήχο των 16 κυλίνδρων. Μια κλεφτή ματιά στο ταχύμετρο -ω, Θεέ μου!-, κινούμαι με 350 km/h. H Chiron ακλόνητη, συνεχίζει το έργο της, όταν ο Loris μου ανακοινώνει ότι πρέπει να βγούμε από τον αυτοκινητόδρομο.


Πατάω το art deco σχεδίασης πεντάλ του φρένου και οι οκταπίστονες δαγκάνες των κεραμικών δίσκων μειώνουν αστραπιαία την ταχύτητα της Chiron στα 150 km/h. Βγαίνουμε από τον αυτοκινητόδρομο με το μυαλό μου να προσπαθεί απεγνωσμένα να καταλάβει τι είχε συμβεί. Δεν είχαμε την ευκαιρία να αγγίξουμε την τελική ταχύτητα των 420 km/h, ούτε καν τα 380 km/h, καθώς δεν ενεργοποιήσαμε, μέσω του δεύτερου κλειδιού, την ειδικά σχεδιασμένη πίσω πτέρυγα που συμβάλλει στη βελτίωση της κάθετης δύναμης.


Πολλοί θα ρωτήσουν ποιο είναι το νόημα ύπαρξης ενός αυτοκινήτου με την τελική ταχύτητα της Chiron, από τη στιγμή που είναι σχεδόν απίθανο να βρεθεί μια νόμιμη διαδρομή που να επιτρέπει τέτοιες ταχύτητες με ασφάλεια. Δεν εστιάζω στο γεγονός ότι η Chiron μπορεί να σημειώσει ταχύτητες πάνω από τα 400 km/h. Το εντυπωσιακό είναι ότι μπορεί να ταξιδέψει με 350 km/h εύκολα και χωρίς να πιεστεί ιδιαίτερα, τόσο σε χρόνο όσο και σε χώρο, κάτι που χρειάζονται άλλα supercars.
Αλλά μήπως ο χαρακτήρας της Chiron είναι μονοδιάστατος προσφέροντας αυτό που θέλει ο ιδιοκτήτης της μόνο σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας ή μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά και σε καθημερινές διαδρομές;


Είναι πραγματικά παράδοξο το γεγονός ότι, αν και υπάρχουν κλασικά μοντέλα με μεγαλύτερη αξία από τη Chiron, δεν υπάρχει κανένα άλλο τετράτροχο στη Γη που να φανερώνει τόσο πρόδηλα τον πλούτο και την οικονομική κατάσταση του κατόχου του. Σκεφτείτε ότι η τιμή της ξεπερνά τα 2,6 εκατ. ευρώ, ένα πραγματικά εξωφρενικό ποσό, παρότι αυτό που αγοράζει κανείς δεν είναι ουσιαστικά κάτι πολύ διαφορετικό από άλλα supercars. Αφήνοντας τις νομικές συνέπειες του να πιάσουμε 350 km/h σε δρόμο με όριο 110 km/h ή τις ηθικές που προκύπτουν από το να το κάνουμε όταν κυκλοφορούν ανάμεσά μας άλλα αυτοκίνητα, το πλεονέκτημα της απόδοσης σε σχέση με μια Ferrari 488 GTB αξίζει άραγε τη δεκαπλάσια τιμή της;


Οπως τόνιζε ο μέχρι πρότινος διευθύνων σύμβουλος της Bugatti, Wolfgang Dürheimer, την παραπάνω απορία μόνο οι απλοί αστοί, όπως εμείς, μπορούν να έχουν. Οι πελάτες της Chiron έχουν στην κατοχή τους κατά μέσο όρο 47 αυτοκίνητα, ανάμεσά τους και μοντέλα Ferrari. Δεν χρειάζεται να σκεφτούν για το αν η μηνιαία δόση πρόκειται να τους αφήσει αρκετά χρήματα για να καλύψουν την υποθήκη. Εχουν τη δυνατότητα να ξοδέψουν επιπλέον πάνω από 320.000 ευρώ μόνο και μόνο για να αποκτήσουν μια Chiron με χρωμιωμένο αμάξωμα. Για να αντιληφθούμε την οικονομική επιφάνεια του πελάτη της Bugatti, απλώς να αναφέρουμε ότι πριν από λίγους μήνες κάποιος αγόρασε έξι Chiron, συνολικής αξίας 15,6 εκατ. ευρώ. Και ο ίδιος συμπλήρωνε: «Ενας πελάτης που έρχεται στο Κρου για να αγοράσει μια Bentley πετάει στην πρώτη θέση και μένει στην καλύτερη σουίτα του ξενοδοχείου. Ενας πελάτης της Bugatti φτάνει με το δικό του αεροπλάνο, και μάλλον είναι ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου».


Η εταιρεία τονίζει την απαράμιλλη ποιότητα των υλικών κατασκευής της Chiron. «Αυτό που βλέπετε είναι αυτό που παίρνετε», ήταν, μεταξύ άλλων, τα λόγια του Dürheimer. Και αυτό που βλέπετε και παίρνετε είναι κατασκευασμένο από carbon, δέρμα ή αλουμίνιο. Μάλιστα, η «δική» μας Chiron διέθετε το προαιρετικό carbon αμάξωμα που της προσέδιδε μια εξωπραγματική ομορφιά.


Η πρώτη όψη της καμπίνας μάς φέρνει στο πρόσωπο ένα αμήχανο χαμόγελο. Μπροστά από τη θέση του οδηγού δεσπόζει το ευμέγεθες αναλογικό ταχύμετρο, υπενθυμίζοντας ότι στη Chiron η ταχύτητα είναι το σημαντικότερο στοιχείο της. Εκπληξη δημιουργεί η απουσία κεντρικής οθόνης αφής. Ολα λειτουργούν μέσω των δύο ψηφιακών οθονών εκατέρωθεν του ταχυμέτρου, είτε μέσω των τεσσάρων αλουμινένιων περιστροφικών διακοπτών που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα. Ανοδιωμένο αλουμίνιο έχει χρησιμοποιηθεί και σε άλλα σημεία του εσωτερικού, όπως στο κεντρικό σημείο του τιμονιού και στους διακόπτες εκκίνησης και ρυθμίσεων των οδηγικών προφίλ.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Bugatti Chiron έθεσε νέα δεδομένα.


Αλλά τι γίνεται με τα μηχανικά μέρη; Παρόλο που όλα σχεδόν τα υπόλοιπα hypercars διαθέτουν ένα στοιχείο υβριδικής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης και της Porsche 918 Spyder που λανσαρίστηκε όταν ο Dürheimer βρισκόταν στο τμήμα R&D της φίρμας από το Τσουφενχάουζεν, η Chiron επιμένει στον παραδοσιακό τρόπο με κάποιες σημαντικές προσθήκες, όπως αυτές των τεσσάρων υπερσυμπιεστών καυσαερίων που πλέον διαθέτουν κατά 70% μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με τη Veyron. Χάρη στη διαδοχική λειτουργία τους, έχουν βελτιώσει την ταχύτητα του αέρα και μειώσει την υστέρηση (lag). Παράλληλα, οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν μια νέα πολλαπλή εισαγωγής από ανθρακόνημα, ένα αναβαθμισμένο σύστημα ψεκασμού, intercooler και μια νέα εξάτμιση από τιτάνιο με συνολικά 6 καταλύτες.


Ο λόγος των παραπάνω αλλαγών είναι ότι, ενώ ο παλαιότερος κινητήρας ήταν σε θέση να πετύχει την απόδοση των 1.500 ίππων, λόγω της αυστηρότερης νομοθεσίας της Ε.Ε. για τους εκπεμπόμενους ρύπους θα έπρεπε να τοποθετηθεί ένα νέο σύστημα μετάδοσης, με αποτέλεσμα το υπέρογκο κόστος και την αύξηση του βάρους. Ολα τα παραπάνω συνετέλεσαν στο ότι ο 8λιτρος W16 κινητήρας αποδίδει κατά 50% αυξημένη ισχύ, συγκρινόμενος με τον αντίστοιχο της Veyron (1.500 PS έναντι 1.001 PS), αλλά και της Veyron Supersport των 1.200 PS. Η εξωφρενική μέγιστη τιμή της ροπής που φτάνει τα 163,1 kgm από τις 2.000 έως τις 6.000 rpm χαρίζει μοναδικές επιταχύνσεις (0-100 km/h σε 2,5” και 0-300 km/h σε λιγότερο από 14”). Αυτούσιο από τη Veyron έχει μεταφερθεί το διπλού συμπλέκτη αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, αλλά σχεδόν οτιδήποτε άλλο είναι νέο. Συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο η Chiron συμπεριφέρεται στον δρόμο.



Ανάμεσα στα highlights ξεχωρίζει το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα πλαίσιο και η ενεργητική ανάρτηση με πέντε προγράμματα που χαρίζει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης κατά την οδήγηση. Στην αυτόματη λειτουργία EB (τιμώντας τα αρχικά του ιδρυτή Ettore Bugatti), τα τεραστίων διαστάσεων ελαστικά της Michelin (20” εμπρός, 21” πίσω) συνεχίζουν απτόητα το έργο τους, ανεξαρτήτως της ποιότητας του οδοστρώματος. Η απόσβεση είναι εξαιρετική, ακόμα κι όταν χρειάστηκε να κινηθούμε σε δρόμους κοντά στη Λισαβόνα που θύμιζαν βομβαρδισμένο τοπίο. Αντίστοιχα, άκρως θετική είναι η αίσθηση του τιμονιού ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες.



Στην αλλαγή οδηγικού προφίλ, από το Autobahn (μαλακή ρύθμιση των αμορτισέρ, μειωμένη απόσταση από το έδαφος) στο Handling, αντιλαμβανόμαστε το πιο βαρύ τιμόνι αλλά και τη σκληρότερη απόσβεση της ανάρτησης, η οποία έχει να ελέγξει τη μεγάλη μάζα του αυτοκινήτου, καθώς το βάρος του φτάνει σχεδόν τα 2.000 kg.
Παρ’ όλα αυτά, είναι αρκετά διασκεδαστικό να την οδηγείς. Είναι τόσο εύκολη όσο ένα Audi TT, με τη βασική διαφορά ότι το TT δεν σε κάνει να χαμογελάς τόσο πολύ. Στη λειτουργία Handling η ρύθμιση του ESP σου δίνει τη δυνατότητα να… παίξεις με το πίσω μέρος, σε λογικά πάντα πλαίσια. Σύμφωνα με τον Bicocchi, η Chiron υπό προϋποθέσεις, όπως διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης, μπορεί να προσφέρει στον οδηγό αστείρευτη ευχαρίστηση, αρκεί να το επιδιώξει χωρίς φόβο. Πραγματικά, η Chiron δεν τρομάζει, αρκεί να μην περάσει από το μυαλό σου το ενδεχόμενο της επίσκεψης στο συνεργείο.


_JL53077


Οποιοσδήποτε μπορεί να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο με υψηλή τελική ταχύτητα, αρκεί να του προσθέσει αρκετή ισχύ. Και ίσως κάποιος, όπως η Hennessey, να παρουσιάσει ένα μοντέλο με μοναδικό στόχο να σπάσει το ρεκόρ των 450 km/h που έχει θέσει ως σημείο αναφοράς η Bugatti με ένα αυτοκίνητο χωρίς περιοριστή ταχύτητας. Αυτό όμως δεν μειώνει τη βαρύτητα του ονόματος Chiron, ενός μοναδικού οχήματος που κατασκευάστηκε για να μπορεί να διανύσει μεγάλες αποστάσεις μειώνοντας στο ελάχιστο τον χρόνο. Ενός οχήματος που προσφέρει ποιότητα κύλισης καλύτερη από ένα hot hatch και ευκολία στην οδήγηση αντίστοιχη με ένα αυτοκίνητο πόλης, σε συνδυασμό με απαράμιλλη πολυτέλεια. Και ενώ άλλα hypercars έχουν δημιουργηθεί με σαφείς αγωνιστικούς προσανατολισμούς, χωρίς καν να μπορούν να κυκλοφορήσουν εκτός πίστας, η Bugatti Chiron μπορεί να κάνει όλα τα παραπάνω χωρίς περιορισμούς.
«Αλλά και η Veyron δεν είχε τον ίδιο χαρακτήρα;» θα αναρωτηθεί κανείς. Θα συμφωνήσουμε. Μπορεί η Chiron να είναι συγκλονιστικά γρήγορη, αλλά αντικειμενικά δεν έχει κάνει το σημαντικό βήμα που έκανε ο προκάτοχός της. Κι όμως, είναι αδύνατον να μην εκπλαγεί κάποιος από αυτά που προσφέρει απλόχερα το συγκεκριμένο μοντέλο. Οχι μόνο στον τομέα των επιδόσεων, αλλά και γενικότερα σε όλη την ποικιλία των συναισθημάτων και των αισθήσεων. Τα αποτελέσματα των πωλήσεων μας επιβεβαιώνουν.


_JL53161


Ενώ χρειάστηκε μια ολόκληρη δεκαετία για να πουληθούν οι συνολικά 450 Veyron, ο αντίστοιχος χρόνος για τις 500 Chiron θα είναι πάρα πολύ μειωμένος, καθώς μέσα σε δύο χρόνια και παρά την υψηλή τιμή έχουν πουληθεί ήδη οι μισές. Κανονικά σε αυτό το σημείο θα σκεφτόμασταν ποιο άλλο αυτοκίνητο θα μπορούσατε να αποκτήσετε με τα ίδια χρήματα. Υπάρχει κάτι καλύτερο; Τμηματικά, ναι. Οπως το τιμόνι μιας McLaren, η ανάρτηση της Porsche GT ή ο ήχος από τον V12 της Aston Martin. Και με τα ρέστα που θα πάρετε θα μπορούσατε να αγοράσετε ένα εξοχικό στη Μύκονο, μια μικρομεσαία ομάδα ποδοσφαίρου ή να βοηθήσετε στην εξάλειψη της παιδικής φτώχειας σε μια αφρικανική πόλη.


_JL88276


Αλλά, εάν είστε ένας από τους εν δυνάμει αγοραστές της Bugatti, δεν υπάρχει κανένα δίλημμα. Και αυτό διότι δεν συντρέχει λόγος σύγκρισης με άλλα μοντέλα. Μπορεί η McLaren 650S να διαφέρει σε σχεδίαση και σε ήχο από μια Ferrari αλλά προσφέρει, λίγο πολύ, την ίδια εμπειρία. Η Chiron, όμως, είναι διαφορετική. Ισως δεν αλλάζει τον ρου της Ιστορίας, όπως ο προκάτοχός της, αλλά δεν υπάρχει τίποτα στον πλανήτη όπως αυτή.


_JL88345


TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 7.993 cc, W16, quad-turbo, 1.500 [email protected] rpm, 163,1 [email protected] rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε), ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Π)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 22,5 lt/100 km
CO2: 516 g/km
0-100 KM/H: 2,5”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 420 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.540/2.040/1.210 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.710 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.995 kg
ΤΙΜΗ: €2.600.000 (ΜΕΓ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)


HIGHLIGHTS
Σύστημα πέδησης
H Bugatti Chiron διαθέτει κεραμικούς δίσκους 420 mm εμπρός με οκταπίστονες δαγκάνες και 400 mm πίσω με εξαπίστονες δαγκάνες, με την καθεμία να ζυγίζει 4,9 kg. Ανάλογες του χαρακτήρα του hypercar είναι και οι αποστάσεις ακινητοποίησης, με το 100-0 km/h να επιτυγχάνεται σε 31,4 m, από τα 200-0 km/h σε 125 m και από 300-0 km/h σε 275 m.


Προσοχή στη λεπτομέρεια
Μόνο ένα κομμάτι του αυτοκινήτου διαθέτει σκόπιμα αυξημένο βάρος, και δεν είναι άλλο από το τρισδιάστατο λογότυπο της Bugatti. Για να δημιουργηθεί, χρησιμοποιήθηκε ατόφιο ασήμι 140 g και κατόπιν, με τη μέθοδο της σμάλτωσης και της στίλβωσης, όλα με το χέρι, πήρε την τελική του μορφή.


Πλαίσιο
Το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα monocoque σασί της Chiron διαθέτει στρεπτική ακαμψία 50.000 Νm ανά μοίρα, αντίστοιχη με αυτή ενός αγωνιστικού πρωτότυπου LMP1.


Ηχος-διαμάντι
Η Chiron διαθέτει ένα υψηλής πιστότητας ηχοσύστημα της Accuton. Για τη μοναδικότητα και την καθαρότητα του ήχου, καθένα από τα τέσσερα συνολικά tweeter διαθέτει μεμβράνη επενδυμένη με διαμάντια 1 καρατίου.


Οχι στο πλαστικό, ναι στο αλουμίνιο
Σύμφωνα με την πολιτική της Bugatti, σχεδόν κάθε διακόπτης της Chiron είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο, κάτι που ισχύει για το τιμόνι με το σταθερό μπουλόνι στο κέντρο του, αλλά και την εμπρός μάσκα.


_JL53192


_JL88298



Source link


Από την σελίδα newsauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.